El Gravamen de los Dividendos de Fuente Extranjera y de las Ganancias Derivadas de la Venta de Participaciones en Sociedades no Residentes: La Reforma del Régimen Español en el Marco del Derecho Comparado

Authors

Keywords:

Double taxations on foreign dividends, Comparative tax law, Spanish tax reform, Non- resident companies, Tax exemptions

Abstract

This paper analyzes the taxation on foreign dividends in comparative tax law. In particular, we study the European and North American system. Finally, we want to assess the Spanish system to avoid international double taxation and its reform, which will be put in force in 2015.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Jesús Rodríguez Márquez, University of Córdoba, University of Córdoba
    Licenciado y Doctor en Derecho financiero y tributario por la Universidad de Córdoba (España). Ha trabajado como Profesor de Derecho financiero y tributario en las Universidades de Córdoba y Vigo, actualmente en la Universidad Complutense de Madrid. Ha sido Letrado del Gabinete Técnico del Tribunal Supremo de España y, en la actualidad, es Director de Estudios del Instituto de Estudios Fiscales del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas de España.

Downloads

Published

2014-05-15

Issue

Section

Tributación Internacional

How to Cite

El Gravamen de los Dividendos de Fuente Extranjera y de las Ganancias Derivadas de la Venta de Participaciones en Sociedades no Residentes: La Reforma del Régimen Español en el Marco del Derecho Comparado. (2014). Derecho & Sociedad, 43, 401-148. https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/12585