Innovation Management in Companies: a Multilevel Approach

Authors

  • Jean Pierre Seclén Pontificia Universidad Católica del Perú

    Jean Pierre Seclén Luna es Doctor en Economía de la Empresa por la Universidad del País Vasco (2014). Obtuvo la mención CUM LAUDE como reconocimiento a su tesis doctoral, fue Investigador Contratado a Tiempo Completo por la Universidad del País Vasco (2009 – 2014) especializado en el área de innovación empresarial y competitividad territorial. Tiene experiencia como gestor de calidad en el área de producción en POLMETASA, empresa industrial española líder en su sector (2006 – 2008). Actualmente, es profesor a tiempo completo en el
    Departamento Académico de Ciencias de la Gestión de la PUCP y profesor a tiempo parcial en la Universidad de Lima, casas de estudio donde enseña gestión de la innovación, seminario de investigación y métodos de investigación cuantitativa. También fue profesor en la Universidad del País Vasco (2009 – 2012), donde enseñó Economía de la Empresa y Gestión de la Innovación.

DOI:

https://doi.org/10.18800/360gestion.201601.001

Keywords:

innovation, management of innovation, microenterprises, innovation systems, government policy

Abstract

In this paper, we analyse the importance of innovation management in companies. The multilevel approach allows us to understand the phenomenon of innovation both from the perspective of the business manager and the policy maker, since the innovation ecosystem appears to play a key role in promoting innovative capacity in a given territory. While management models of innovation have changed over time, most of them have focused on large industrial enterprises without taking into account SMEs in general and micro-enterprises in particular, making it necessary to perform further studies on the innovation capacity of companies with this size.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2016-05-26

How to Cite

Seclén, J. P. (2016). Innovation Management in Companies: a Multilevel Approach. 360: Journal of Management Sciences , 1(1), 16–36. https://doi.org/10.18800/360gestion.201601.001

Issue

Section

Articles