Definition of the Right Freely to Choose among Products and Services

Authors

  • Juan Andrés Fuentes Véliz Pontificia Universidad Católica del Perú

    Abogado por la Pontificia Universidad Católica del Perú. Magíster en Derecho de los Negocios por la McGeorge School of Law University of Pacific (Estados Unidos de América). Magíster en Derecho Internacional por la Universidad Católica de Lovaina (Bélgica).
    Miembro de la Asociación Nacional de la Defensa y la Educación de los Consumidores (ANDECO).

  • David Sánchez Velasquez Pontificia Universidad Católica del Perú

    Estudiante de la Facultad de Derecho de la Pontificia Universidad Católica del Perú. Miembro de la Asociación Nacional de la Defensa y la Educación de los Consumidores (ANDECO).

Keywords:

Consumer, Right to Choose, Competitive Prices, Variety of Products and Services, Code of Protection and Defense of Consumer

Abstract

This scholarly article addresses the right to choose freely among products and services, contained in the Code of Consumer Protection and Defense and recognized from the origins of this specialized field of law. We study the content of this right, based on a comparative analysis. All rights have limits and this right is not the exception. Therefore, we precise them.

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Published

2017-04-24

How to Cite

Fuentes Véliz, J. A., & Sánchez Velasquez, D. (2017). Definition of the Right Freely to Choose among Products and Services. Derecho & Sociedad, (49), 297–306. Retrieved from https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/19896

Issue

Section

Misceláneas