Perú: unauthorized use of third party´s trademarks on “Google ads” A trademark infringement or an act of unfair competition?

Authors

  • Alex Sosa Pontificia Universidad Católica del Perú

    Magíster en Derecho de la Propiedad Intelectual y de la Competencia por la Pontificia Universidad Católica del Perú. Abogado Summa Cum Laude por la Universidad de Lima. Es docente en la PUCP, UPC, UP, USMP y Universidad Científica. Se desempeñó como consejero del Estudio Diez Canseco - Competencia & PI y fue Jefe Legal del Área de Competencia y Relaciones de Consumo de AMÉRICA MOVIL PERÚ (CLARO). Anteriormente, ocupó los cargos de Jefe Académico del Centro de Educación Ejecutiva de la Universidad del Pacífico y Secretario Técnico de la Comisión Permanente de Ética del CONAR. Contacto: alexsosa9@gmail.com

Keywords:

Consumer Protection, Unfair competition, Advertising, Metatags, Keywords, Trademark

Abstract

In the current online advertising market, economic operators seek to divert demand of consumers to their offers through programmatic advertising. One of the most persuasive and effective is Google Ads. In this article, we shall analyse whether the unauthorized use of third-party trademarks as keywords on “Google Ads” constitute an act of unfair competition or a trademark infringement.

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Published

2020-07-22

How to Cite

Sosa, A. (2020). Perú: unauthorized use of third party´s trademarks on “Google ads” A trademark infringement or an act of unfair competition?. Derecho & Sociedad, 2(54), 151–166. Retrieved from https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/22440

Issue

Section

Derecho Administrativo Sancionador Especial