Challenging for some, utopian for others: the poor regulation of training practices and its negative impact on people with disabilities

Authors

  • Magda Cristina Verano Calero Pontificia Universidad Católica del Perú https://orcid.org/0000-0003-4683-9525

    Bachillera en Derecho por la Pontificia Universidad Católica del Perú. Miembro del Grupo Interdisciplinario de Investigación en Discapacidad de la PUCP-GRIDIS. Interés en temas de género y derechos de las personas con discapacidad. Correo electrónico: c.verano@pucp.pe

  • Astrid Carolina Flores Huamani Pontificia Universidad Católica del Perú https://orcid.org/0000-0001-8397-7703

    Alumna del 11vo ciclo de pregrado en la Facultad de Derecho de la Pontificia Universidad Católica del Perú. Practicante en la Oficina de Prácticas Preprofesionales y SECIGRA Derecho PUCP. Miembro de la Clínica Jurídica de Derechos de las personas con discapacidad-PUCP. Interés en temas de derechos humanos, derechos de las personas con discapacidad y temas de derecho laboral. Correo electrónico: astrid.floresh@pucp.edu.pe

  • Renato Antonio Constantino Caycho Pontificia Universidad Católica del Perú http://orcid.org/0000-0002-5721-1541

    Docente del Departamento de Derecho de la Pontificia Universidad Católica del Perú. Abogado y magíster en Derechos Humanos por la misma casa de estudios. Cuenta con un LLM (Master of Laws) en International Legal Studies del Washington College of Law de American University. Investigador del Grupo Interdisciplinario en Discapacidad de la PUCP-GRIDIS. Correo electrónico: renato.constantino@pucp.pe

DOI:

https://doi.org/10.18800/iusetveritas.202002.003

Keywords:

Training modalities, Disability, Higher education, Pre-professional practices, Professional practices

Abstract

In recent years higher education has undergone major changes. However, the poor regulation of training practices has remained. The purpose of this article is to analyze the regulation of training practices, and their lack of recognition as work under the current legal framework, a situation that disproportionately affects students with disabilities. Finally, a brief account is given of the main findings of interviews with law students with disabilities in this field.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2020-12-21

How to Cite

Verano Calero, M. C., Flores Huamani, A. C., & Constantino Caycho, R. A. (2020). Challenging for some, utopian for others: the poor regulation of training practices and its negative impact on people with disabilities. IUS ET VERITAS, (61), 52–67. https://doi.org/10.18800/iusetveritas.202002.003

Issue

Section

Artículos