Validation of the Coping with Stress Self-Efficacy Scale in university students

Authors

  • Carolina Iris Pereyra Girardi Universidad del Salvador

    Doctora en Humanidades Médicas. Investigadora principal, Instituto de Investigación en Psicología y Psicopedagogía, Universidad del Salvador. Profesora titular de Procesos Básicos IV, Universidad del Salvador.

  • Natalia Páez Vargas Universidad del Salvador

    Licenciada en Psicología. Investigadora adjunta Instituto de Investigación en Psicología y Psicopedagogía Universidad del Salvador. Profesora adjunta de Procesos Básicos III, Universidad del Salvador.

  • Carla del Valle Ronchieri Pardo Universidad del Salvador

    Licenciada en Psicología. Investigadora asistente, Instituto de Investigación en Psicología y Psicopedagogía.

  • Daniela Agustina Trueba Universidad del Salvador

    Estudiante de Psicología en la Universidad del Salvador. Practicante del Proyecto de Investigación Autoeficacia para el Afrontamiento del Estrés y la Ansiedad Rasgo-Estado en Estudiantes Universitarios.

DOI:

https://doi.org/10.18800/psico.201902.005

Keywords:

Self-efficacy, confirmatory factor analysis, university students, validity, reliability

Abstract

The aim of this study is to examine evidence of content and face validity, construct validity, the internal consistency of the dimensions that compose the instrument, and concurrent validity. The sample included 333 students from a private Argentine university. Content and face validity was carried out by expert judges and a pilot test. Subsequently, a confirmatory factor analysis was carried out, comparing two factor models of first and second order. The results showed a proper adjustment of the first-order factor model, adequate internal consistency and evidence of concurrent validity. These results are discussed using the two dominant conceptions of self-efficacy.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2019-06-25

How to Cite

Pereyra Girardi, C. I., Páez Vargas, N., del Valle Ronchieri Pardo, C., & Agustina Trueba, D. (2019). Validation of the Coping with Stress Self-Efficacy Scale in university students. Revista De Psicología, 37(2), 473–493. https://doi.org/10.18800/psico.201902.005

Issue

Section

Articles