Media and Politics: Towards a Pluralistic Communication
Abstract
El artículo no presenta resumen.
References
Bourdieu, P. (2005) Sobre la televisión. Barcelona: Anagrama
Castells M. (2009) Comunicación y poder. Madrid: Alianza Editorial.
Curran J., Iyengar, S., Brink Lund, A., & Salovaara-Moring, I. (2009). Media system, public knowledge and democracy: A comparative study. European journal of communication, 24(1),5-26.
Dahlegren, P. (2009) Media and Political Engagement. Citizens, Communication and Democracy.Cambridge, Nueva York.
Ferry J., & Wolton, D. (1998). El nuevo espacio público. Barcelona: Gedisa.
Habermas J. (1982) Historia y crítica de la opinión pública. Barcelona: GG Mass Media
Habermas J. (1998) Facticidad y validez. Madrid: Trotta.
McCombs M., & Shaw, D. L. (2005). The agenda-setting function of the press. The Press. Oxford, England: Oxford University Press Inc, 156-168.
McCombs M. (2006). Estableciendo la agenda: el impacto de los medios en la opinión pública y en el conocimiento. Grupo Planeta (GBS).
McCombs M., & Valenzuela, S. (2007). The agenda-setting theory/La teoría agenda-setting. Cuadernos. info, (20), 44-51.
McNair B. (2011) An Introduction to Political Communication. Nueva York: Routledge.
Norris, P. (2001). ¿Un círculo virtuoso? El impacto de las comunicaciones políticas en las democracias post-industriales. Revista Española de Ciencia Política, (4), 7-33.
Norris, P. (2004). Global political communication. Comparing political communication: Theories, cases and challenges. Nueva York: Cambridge University Press,(1),115-50.
Norris, P. (Ed.). (2009). Public Sentinel: News media and governance reform. The World Bank.
Odugbemi, S. (2008). Public opinion, the public sphere, and quality of governance: An exploration. REFORM, 15.
Odugbemi, S., & Jacobson, T. (Eds.). (2008). Governance reform under real world conditions: citizens, stakeholders, and voice. The World Bank.
Sartori, G. (2001). Homo videns: la sociedad teledirigida. Taurus.
Sartori, G. (2005). Videopolítica: medios, información y democracia de sondeo. Fondo de Cultura Económica.
Sartori, G., & Foschini, L. (2009). La democracia en treinta lecciones. Taurus.
Thompson, J. B. (1996). La teoría de la esfera pública. Voces y culturas, 10, 81-110.
Thompson, J. (1998). Los media y la modernidad: una teoría de los medios de comunicación. Barcelona: Paidós
Thompson, J. B. (2001). El escándalo político. Barcelona: Paidós.
Washbourne, N. (2010). Mediating politics: newspapers, radio, television and the Internet. McGraw-Hill Education (UK).
Wolton, D. (1998). La comunicación política: construcción de un modelo. El nuevo espacio público, 28-47.
Downloads
Copyright (c) 2016 Conexión
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.