El acceso a los recursos educativos por los docentes de educación secundaria: un estudio exploratorio

Authors

  • Rosa Tafur Puente Pontificia Universidad Católica del Perú
    Doctora en Filosofía y Ciencias de la Educación por la Universidad Nacional de Educación a Distancia de España, con Maestría en Educación en Docencia en Nivel Superior por la Universidad Nacional Mayor de San Marcos (Perú). Especialista en Calidad Universitaria por la Asamblea Nacional de Rectores (ANR) del Perú. Docente Asociada del Departamento de Educación y Directora del Centro de Investigaciones y Servicios Educativos de la PUCP
  • Aurora De la Vega Pontificia Universidad Católica del Perú
    Magíster en Bibliotecología y Ciencia de la Información por la Universidad de Gales, Gran Bretaña, con Maestría en Educación por la Universidad de Manitoba en Canadá. Licenciada en Educación, por la Pontificia Universidad Católica del Perú (PUCP), bachiller en Educación por la Universidad deManitoba en Canadá, Diplomada en Sistemas de Información por la PUCP. Profesora principal del Departamento de Humanidades de la PUCP, Coordinadora de la Sección de Bibliotecología y Ciencia de la Información del Departamento de Humanidades de la PUCP,

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.201002.002

Keywords:

Educational Resources, Information Availability, Information Use, School Libraries, Innovation Classrooms

Abstract

Access to educational resources by teachers contributes to improve the quality ofteaching and learning at school. In order to inquiry to what extent teachers accessto these resources an exploratory study took place in eight public schools of Lima.School libraries and innovation classrooms were observed, a survey was applied toteachers; there were also focus groups with them and interviews to schools’ principals.Results reveal the scarce availability of resources that teachers have at schools,the precariousness of school libraries in collections, personnel and services, thepoor development of innovation classrooms, as well as the gap between the officialdiscourse and the practice in order to reach educational achievements

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2010-09-01

How to Cite

Tafur Puente, R., & Vega, A. D. la. (2010). El acceso a los recursos educativos por los docentes de educación secundaria: un estudio exploratorio. Educacion, 19(37), 29–46. https://doi.org/10.18800/educacion.201002.002

Issue

Section

Artículos