Procesadores de Información : Una Tecnología blanda para el docente

Authors

  • Alfonso Orantes Universidad Central de Venezuela
    Profesor de la Escuela de Psicología de la Universidad Central de Venezuela. Realizó sus estudios de psicología en la Universidad Central de Venezuela. Posteriormente
    realizó estudios de postgrado en las Universidades de Binningham y Londres. En 1990 fue investigador
    visitante en la U. de Pittsburgh. Actualmente es Investigador del CONICIT y Coordinador del Postgrado
    de Psicología de la Instrucción en la UCV. Ha realizado investigaciones en el campo de la Psicología
    Experimental, Cognitiva e Instruccional y publicado más de 45 artículos en revistas nacionales y
    extranjeras. Es miembro de múltiples sociedades psicológicas nacionales y extranjeras, así como
    miembro del comité editorial de varias revistas.

DOI:

https://doi.org/10.18800/psico.199301.005

Abstract

The application of some information processing aids developed within Instructional Psychology are presented. These resources which enhance leaming are very familiar to the teacher. The aim of this aids is to promote an active student participation. To the teacher they represent a "soft technology", easy to use, to prepare and understand, which in developing countries have many advantages over conventional technologies based on expensive harware. As a context, factors afecting text leaming (Leamer, Materials, Activities and Criterial Tasks) and Task Demands, Instructional and Learning Strategies are considered. Sorne work which in Venezuela have explored variables affecting the efficiency of leaming aids are briefly described.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

1993-01-01

How to Cite

Orantes, A. (1993). Procesadores de Información : Una Tecnología blanda para el docente. Revista De Psicología, 11(1), 67–95. https://doi.org/10.18800/psico.199301.005

Issue

Section

Articles