Introduction: The turn in the new Peruvian documentary
Abstract
On June 10, 2003, José Balado inaugurated the Primera Muestra de Documental Peruano. This event is the founding date of contemporary documentary cinema in Peru. The present text seeks to highlight the importance of this event and its impact on the production and reflection around the documentary in Peru.
References
Balado, J. (2018). Discurso inaugural de la primera Muestra de Documental Peruano. Jose Balado. 10 de junio de 2003. Hablando de documental Recuperado de https://wordpress.com/page/documentalperuano.wordpress.com/2181
Catalá, J.M. (2016). Charla: Documental expandido. Estética del pensamiento complejo. Barcelona: Universidad Autónoma de Barcelona, Master en Teoría y Práctica del Documental deCreación.
Chanan, M. (2008). Documental y esfera pública en América Latina. Revista cine cubano online. 11. Recuperado de http://www.cubacine.cult.cu/sitios/revistacinecubano/digital11/cap01.htm
Godoy, M. (1999). Robles Godoy. Mediometraje documental. Lima, Perú. Godoy, M. (2015). El documental contemporáneo: un cine sin fronteras. Ventana Indiscreta. 13, 16-21. Lima: Universidad de Lima.
Nichols, B. (2013). Introducción al documental. Ciudad de México: Universidad Nacional Autónoma de México.
Pink, S. (2013). Doing sensory etnhography. Gran Bretaña: SAGE PublicationsLtd.
Rufinelli, J. (2005). Documental político en America Latina. En Documental y Vanguardia. Torreiro y Cerdán (Ed.). Barcelona: Ediciones Cátedra.
Valenzuela, V. (2006). Yo te digo que el mundo es así: giro performativo en el documental chileno contemporáneo. En DOC on line. Revista digital de cinema documental. Recuperado de<http://www.doc.ubi.pt/01/artigo_ valeria_valenzuela.pdf>
Downloads
Copyright (c) 2018 Conexión
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.