Perceptions About Passing Through to a New Teaching Modality. An Exploratory Study Among Public Secondary School Teachers in Guadalajara, Mexico

  • Talía Chávez Palencia Universidad de Guadalajara

    Es doctoranda en Educación por la Universidad de Guadalajara con una investigación en torno a los significados de docentes y directivos sobre el fenómeno de inclusión y exclusión educativa; maestra en Estudios Psicoanalíticos Freudianos en Espacio Psicoanalítico; y licenciada en Psicología por la UNIVA.

  • Rodrigo González Reyes Universidad de Guadalajara

    Es doctor en Comunicación por la Universidad Nacional de La Plata, Argentina; maestro en Comunicación por la Universidad de Guadalajara; y licenciado en Ciencias de la Comunicación por el ITESO. Es investigador del Departamento de Estudios de la Comunicación Social de la Universidad de Guadalajara, e investigador titular en la Cátedra UNESCO AMIDI. Es también editor adjunto de la revista Comunicación y Sociedad, y secretario de Documentación de la Asociación Mexicana de Investigadores de la Comunicación (AMIC).

Keywords: non presential modalities, perceptions, teachers, public education, basic education, COVID-19

Abstract

The aim of this exploratory study, ran in Guadalajara city, Mexico, is to identify, among public education teachers, about the migration process to non presential teaching modalities. The methodological goal was to provide a solid and instantaneous cut in the middle of the experience of these teachers to get the opportunity to compare, in the long term, the evolution of those perceptions.

Downloads

Download data is not yet available.
How to Cite
Chávez Palencia, T., & González Reyes, R. (2021). Perceptions About Passing Through to a New Teaching Modality. An Exploratory Study Among Public Secondary School Teachers in Guadalajara, Mexico. Conexión, (16), 65-84. https://doi.org/10.18800/conexion.202102.003