Enseñando democracia: normativa, realidad y propuestas en torno a la educación para la ciudadanía en el Perú

Authors

  • Renato Constantino Caycho Pontificia Universidad Católica del Perú https://orcid.org/0000-0002-5721-1541

    Alumno de la Facultad de Derecho de la Pontificia Universidad Católica del Perú. El ensayo es ganador del Concurso de Investigación Jurídica sobre responsabilidad Social en Derecho 2011.

DOI:

https://doi.org/10.18800/derechopucp.201201.024

Keywords:

education in Peru, education for citizenship, civic education, democracy, conditions for democracy, discrimination in Peru, right to education

Abstract

Teaching democracy: normative, reality and proposals
related to education for citizenship in Peru

This article aims to review the ethical and political basis of education for citizenship. From the analysis of Peruvian normative it infers the necessity that school produces citizens. Then, it confronts these normative
with the reality of Peruvian school. It also analyses some successful cases, and from this, it formulates proposals made to facilitate the development of a real citizenship in our country.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2012-06-21

How to Cite

Constantino Caycho, R. (2012). Enseñando democracia: normativa, realidad y propuestas en torno a la educación para la ciudadanía en el Perú. Derecho PUCP, (68), 585–610. https://doi.org/10.18800/derechopucp.201201.024