¿Cómo integrar las nuevas tecnologías en educación inicial?

Authors

  • Jeanette Martínez Pontificia Universidad Católica del Perú
    Profesora de Educación Inicial por el Instituto Pedagógico Nacional-Monterrico, egresada de la Facultad de Educación de la Pontificia Universidad Católica del Perú y de la Maestría en Política Social con mención en Promoción de la Infancia. Ha realizado diplomados en Docencia Universitaria en la Universidad César Vallejo-Lima y Gestión de Organizaciones Públicas en la Universidad
    Peruana de Ciencias Aplicadas. Especialista académica en el Programa de Segunda Especialidad en Matemática y Comunicación para Docentes del II y III ciclo; profesora del curso Informática aplicada a la educación inicial en la Facultad de Educación de la Pontificia Universidad Católica del Perú.

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.201102.001

Keywords:

ICT, New technologies, Initial education

Abstract

How to integrate new technologies into initial education?

Currently, the relationship computer-children is a debate that generates still little agreement, because it is a new subject with to much to learn. This essay seeks to contribute to its thematic analysis, exposing a series of ideas and practical insights for achieving appropriate integration of new technologies at the initial level, which is a process without return. It is therefore necessary that the teachers manage key criteria to make the pedagogical decisions of the case in the exercise of its training role with the «digital natives», their students, forming the skills needed to act effectively in the new information and knowledge society. It will also be necessary as «immigrants from the virtual environment», that the teacher arise the need for training in the field of computer science to understand this new language in relation to the world of today.


Downloads

Download data is not yet available.

Published

2011-05-04

How to Cite

Martínez, J. (2011). ¿Cómo integrar las nuevas tecnologías en educación inicial?. Educacion, 20(39), 7–22. https://doi.org/10.18800/educacion.201102.001

Issue

Section

Ensayos