El Programa Nacional de Formación y Capacitación Permanente (Pronafcap)

Authors

  • Catherine Paola Rodríguez Manrique Pontificia Universidad Católica del Perú
    Magíster en Educación con mención en Gestión de la Educación y bachiller de la Facultad de Letras y Ciencias Humanas en la especialidad de Historia de la Pontificia Universidad Católica del Perú. Ganadora de la Beca Aristóteles 2009 a alumnos destacados de la Escuela de Posgrado-PUCP. Co-autora de Voces de la Tierra, relatos sobre y montañas y lagunas (2010) publicado por el Ministeriode Educación. Actualmente desempeña labores en investigación, docencia universitaria y básica regular en instituciones educativas privadas de Lima.

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.201002.005

Keywords:

Training, Teacher Training, Teacher, Training National Programs

Abstract

This article describes the main characteristics of the Teacher Training National Program that is leading by the Peruvian government since 2007 addresses to basic education teachers. Previous public training programs to teachers have mentioned as backgrounds of the present Program. In addition the author focuses on the political, pedagogy, economics, and assessment dimensions of the Program.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2010-09-01

How to Cite

Rodríguez Manrique, C. P. (2010). El Programa Nacional de Formación y Capacitación Permanente (Pronafcap). Educacion, 19(37), 87–103. https://doi.org/10.18800/educacion.201002.005

Issue

Section

Artículos