Políticas nacionales, respuestas y desafíos para alcanzar el segundo objetivo de desarrollo del milenio: «Lograr la enseñanza primaria universal». Análisis comparativo entre Bangladesh y Perú

Authors

  • Manuel Pantoja
    Máster en Estudios Interculturales en la Universidad de Padua, Italia. Doctorando en Métodos de Investigación para el análisis del cambio socio económico en el Departamento de Economía y Análisis Sociales de la Universidad La Sapienza de Roma, Italia. Sus publicaciones previas han girado en torno al tema de la inmigración en Italia.
  • Saleh Ahmed
    Máster en Ciencia del Royal Institute of Technology (Suecia) especialización en Built Environment; Master en Ciencia de la University of Karlsruhe (Alemania), especialización en Regional Science. Actualmente es Doctorando en Métodos de Investigación para el análisis del cambio socioeconómicoen el Departamento de Economía y Análisis Sociales de la Universidad La Sapienza de Roma, Italia. Ha publicado previamente sobre temas de pobreza y cuestiones urbanas.

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.201101.003

Keywords:

Bangladesh, Perú, Educación Primaria Universal, Objetivos de Desarrollo del Milenio.

Abstract

Country policies, responses and challenges to reach the United Nations Millennium Development Goals 2, ‘Achieve Universal Primary Education’. Analysis comparison between Bangladesh and Peru

Education is society’s main instrument for reproducing itself and a compelling ingredient for lasting meaningful socioeconomic change. Therefore at the beginning of new millennium when the United Nations Member States was trying to reach a global consensus for global sustainability and development, issues related to universal primary education was a rational choice for them. This paper compares the status quoof this issue between Bangladesh and Peru, where ‘development’ takes place in reality. Mostly based on secondary research, this paper highlights the macro level comparative scenarios and challenges that how these two countries are putting their efforts and facing challenges in achieving universal primary education enrolment targets as part of their United Nations Millennium Development Goals commitments by 2015.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2011-06-01

How to Cite

Pantoja, M., & Ahmed, S. (2011). Políticas nacionales, respuestas y desafíos para alcanzar el segundo objetivo de desarrollo del milenio: «Lograr la enseñanza primaria universal». Análisis comparativo entre Bangladesh y Perú. Educacion, 20(38), 45–62. https://doi.org/10.18800/educacion.201101.003

Issue

Section

Artículos