Thinking Styles in College Students from Buenos Aires

Authors

  • Agustín Freiberg Hoffmann Universidad de Buenos Aires http://orcid.org/0000-0001-8737-1186

    Doctor en Psicología. Ayudante de primera en la asignatura Teoría y Técnica de Exploración y Diagnóstico Psicológico Módulo I, de la Facultad de Psicología de la Universidad de Buenos Aires. Investigador asistente del CONICET. Dirección postal: General Juan Lavalle 2353 (1052) Capital Federal. Argentina. Contacto: afreiberg@psi.uba.ar / agustinfreiberg@gmail. com

  • Fabiana Uriel Universidad de Buenos Aires http://orcid.org/0000-0003-1575-9557

    Licenciado en Psicología y especialista en Educación. Adjunta en la asignatura Teoría y Técnica de Exploración y Diagnóstico Psicológico Módulo I, de la Facultad de Psicología de la Universidad de Buenos Aires. Dirección postal: General Juan Lavalle 2353 (1052) Capital Federal. Argentina. Contacto: furiel@psi.uba.ar

  • Rocío Giselle Fernández Da Lama Universidad de Buenos Aires http://orcid.org/0000-0003-1529-2926

    Licenciado en Psicología. Ayudante de segunda en la asignatura Teoría y Técnica de Exploración y Diagnóstico Psicológico Módulo I, de la Facultad de Psicología de la Universidad de Buenos Aires. Dirección postal: General Juan Lavalle 2353 (1052) Capital Federal. Argentina. Contacto: rociogfernandezdalama@hotmail.com

  • Mercedes Fernández Liporace Universidad de Buenos Aires http://orcid.org/0000-0001-7044-8386

    Doctora en Psicología. Titular en la asignatura Teoría y Técnica de Exploración y Diagnóstico Psicológico Módulo I, de la Facultad de Psicología de la Universidad de Buenos Aires. Investigadora principal del CONICET. Dirección postal: General Juan Lavalle 2353 (1052). Capital Federal. Argentina. Contacto: mliporac@psi.uba.ar.

DOI:

https://doi.org/10.18800/psico.202001.007

Keywords:

Thinking styles, College students, Academic achievement, Individual differences

Abstract

Different academic situations demand the use of specific thinking styles in order to achieve success in higher educational. The study aims to describe college students’ thinking styles and to relate them with academic achievement. The sample was composed of 225 college students representing diverse majors. A MANCOVA test revealed significant multivariate effects for sex and major, as well as for the interaction between sex and working status. Correlational analysis verified significant associations between academic achievement and styles for Social and Human Science majors. Results are discussed from theoretical and practical standpoints.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2020-02-25

How to Cite

Freiberg Hoffmann, A., Uriel, F., Fernández Da Lama, R. G., & Fernández Liporace, M. (2020). Thinking Styles in College Students from Buenos Aires. Revista De Psicología, 38(1), 165–195. https://doi.org/10.18800/psico.202001.007

Issue

Section

Articles