Marketing in politics

Authors

  • Luis Olivera Pontificia Universidad Católica del Perú

    Licenciado en Antropología por la PUCP y magíster en
    Administración por el TEC de Monterrey, México. Actualmente cursa el Doctorado en Ciencia Política y Gobierno en la PUCP. Desde 1999 es profesor del Departamento Académico de Comunicaciones de esta última universidad. Experto en políticas y proyectos de cooperación internacional y de ayuda oficial al desarrollo. Fue Director Ejecutivo de la Agencia Peruana de Cooperación Internacional del 2012 al 2014.

DOI:

https://doi.org/10.18800/conexion.201601.003

Keywords:

Political marketing, Election campaign, Government, Political communication

Abstract

Political marketing is a tool for doing politics. As a medium, it cannot distort the sense of purpose, politics and government. The article highlights the importance of the process of govern and locates the election process as a means to such end.

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Published

2016-07-05

How to Cite

Olivera, L. (2016). Marketing in politics. Conexión, (5), 48–59. https://doi.org/10.18800/conexion.201601.003

Issue

Section

Communication Topics