Homeschooling in Chile. Report National Survey Results
DOI:
https://doi.org/10.18800/educacion.201701.001Keywords:
home education, values, validation studies, socialization, dedicated timeAbstract
In 2014 a survey to gather information about families who practice homeschooling
in Chile took place. They answered 67 families on the reasons that took the values
they care, forms of socialization, the sources to develop the curriculum and time
management for learning. This work is part of a larger research on home education
in Chile.
Downloads
References
Aliaga, L. (2013). Cuarenta años después ¿La escuela ha muerto? Revista Iberoamericana de Estudios en Educación, 8(1). Recuperado el 31 de octubre de 2015 de http://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6477
Canals, S. (2012). Si todo es bullying nada es bullying. Santiago: Uqbar Editores.
Casassus, J. (2003). La escuela y la (des)igualdad. Santiago: LOM Ediciones.
Céspedes, A. (2014). 100 preguntas sobre educación escolar. Santiago: Ediciones B Chile S. A.
Constitución Política de Chile (2012). Capítulo III: De los derechos y deberes constitucionales. Recuperado el 01 de noviembre de 2015 de http://www.senado.cl/capitulo-iii-de-los-derechos-y-deberes-constitucionales/prontus_se-nado/2012-01-16/093413.html
Escriu, J. (2015). Nosotros, los homeschoolers. Realidades, mitos y leyendas. Barcelona: Amazon.
Fraser Institute (2015). Home Schooling in Canada: The Current Picture – 2015 Edition. Recuperado el 16 de diciembre de 2015 de http://www.fraserinstitute.org/research/home-schooling-canada-current-picture%E-2%80%942015
García, J. & Manga, M. (2013). Inteligencia Relacional. Santiago: Ediciones B Chile S.A.
Gardner, H. (2008). La mente no escolarizada. Buenos Aires: Paidós.
Goiría, M. (2011). Un análisis de las encuestas realizadas a familias que educan sin escuela. En Erwin Fabián García López (comp.), Un mundo por aprender. Educación sin escuela (ESE), Autoaprendizaje Colaborativo (AC) y Educación en Familia (EF): Artículos de Congresos 2009 y 2010. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas.
El Ciudadano (2014, abril 23). Quiénes son y cómo educan los rastafari de Villa Alemana. Recuperado el 20 de noviembre de 2015 de http://www.elciudadano.cl/2014/04/23/104608/quienes-son-y-como-educan-los-rastafari-de-villa-alemana/
Gvirtz, S. & Palamidessi, M. (2012). El abc de la tarea docente: currículum y enseñanza. Buenos Aires: Aique Grupo Editor.
Lagos, J. (2012). Derechos de educación de los padres en Canadá: Canon y Derecho Civil. Enfoques de educación en el hogar. Studia Canónica, 46, 401-469.
Murphy, Joseph (2012). Homeschooling in America: Capturing and Assessing the Movement. Thousand Oaks, CA: Corwin.
Periódico del Bien Común (2014, febrero). Los rastafari de Villa Alemana. Cómo son, cómo educan. Recuperado el 01 de noviembre de 2015 de http://www.periodicodelbiencomun.com/novedades/ los-rastafari-de-villa- alemana-chile-quienes-son-como-educan/
Universia-Argentina (2015, abril 6). Homeschooling: llevar la escuela a la casa. Recuperado el 01 de noviembre de 2015 de http://noticias.universia.com.ar/educacion/noticia/2015/04/06/1122634/homeschooling-llevar-escuela-casa.html
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Educación

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.



