Scientometric analysis of the scientific research on the evaluation of the implementation of e-learning in the period 2000-2015

Authors

  • Diana Marcela Cardona-Román Universidad Nacional de Colombia

    Ingeniera de sistemas, magíster en Ingeniería de Sistemas y Computación, doctoranda en Ingeniería- Industria y Organizaciones de la Facultad de Ingeniería de la Universidad Nacional de Colombia sede Bogotá, Colombia. Contacto: dmcardonar@unal.edu.co

  • Jenny Marcela Sánchez-Torres Universidad Nacional de Colombia

    Ingeniera de sistemas, magíster en Ingeniería de Sistemas y Computación, magíster en Gestión de la Innovación, doctora en Economía y Gestión de la Innovación. Profesora asociada de la Facultad de Ingeniería de la Universidad Nacional de Colombia sede Bogotá, Colombia. Contacto: jmsanchezt@unal.edu.co

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.201702.001

Keywords:

e-learning, evaluation, bibliometric studies, educational trends

Abstract

A documental review to provide an overview about the evaluation of implementation
of e-learning beginning with the exploration in Scopus and Web of Science (WoS) from 2000 to 2015 has been carried out. It was used a methodology for analyzing scientometric with five stages: i) Recovery, ii) Migration, iii) Analysis, iv) Display and v) Interpretation. A set of 1147 records were analyzed, and, it was found that countries with the greatest contribution to research in e-learning were: the United States, Spain, UK, Australia and Germany. The study shown a range of topics related to e-learning and knowledge in different areas, but also a lack of worldwide research and Latin American authors were identified. Finally, this work will allow researchers to identify trends over the last fifteen years.

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Published

2017-10-31

How to Cite

Cardona-Román, D. M., & Sánchez-Torres, J. M. (2017). Scientometric analysis of the scientific research on the evaluation of the implementation of e-learning in the period 2000-2015. Educacion, 26(51), 7–34. https://doi.org/10.18800/educacion.201702.001

Issue

Section

Artículos