Girls, until a boy says the opposite: language and presence

Authors

  • Catalina Izquierdo Universidad de Cantabria

    Máster en educación parvularia, en 2008, en la Universidad de Cuenca, Ecuador; Máster en investigación e innovación en contextos educativos, en la Universidad de Cantabria, España. Ha trabajado como profesora de la carrera de Educación General Básica de la Universidad de Cuenca, Ecuador. Doctoranda por la Universidad de Cantabria, España. Contacto: anitacatalina.izquierdo@alumnos.unican.es

  • Santiago Rosano Universidad de Cuenca

    Profesor de la carrera de Educación General Básica de la Universidad de Cuenca, Ecuador. Doctor por la Universidad de Cantabria, España. Contacto: santiago.rosano@ucuenca.edu.ec

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.201702.010

Keywords:

children, languaje, machismo, make visible, female

Abstract

This work is a reflection on the relationship between the use of language and presence. The guidelines given by the Royal Spanish Academy, which advocates
the use of male generically, are questioned. It seems that being a girl is possible  as long as there is not a boy present, at that time her feminine identity is invisible. The rules of the Royal Academy, made from a vision of purely linguistic language, are refuted by several authors who argue that the language has a strong ideological charge. The article gives information about our sexist society, for this reason it defends a language who nomine both sexes, and thus contribute to a culture that values them in the same way; and, therefore, if you opt for a genre in the language, made visible the sex that is marginalized.

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Published

2017-10-31

How to Cite

Izquierdo, C., & Rosano, S. (2017). Girls, until a boy says the opposite: language and presence. Educacion, 26(51), 197–205. https://doi.org/10.18800/educacion.201702.010

Issue

Section

Ensayos