Professionalizing practices in Higher Technical Education. The experience of the computer sector in the argentine province of Corrientes

Authors

  • Ana D’Andrea Universidad Nacional del Nordeste https://orcid.org/0000-0001-9352-7255

    Profesora en Ciencias de la Educación. Magíster en Epistemología y Metodología de la Investigación Científica. Doctora en Antropología Social. Docente-Investigadora de la Universidad Nacional del Nordeste (Argentina). Responsable del Área de Investigación de la Dirección de Planeamiento e Investigación Educativa del Ministerio de Educación de la Provincia de Corrientes (Argentina). Correo electrónico: anadandrea@gmail.com

  • María Buontempo Universidad Nacional del Nordeste https://orcid.org/0000-0001-5642-9138

    Profesora y Licenciada en Ciencias de la Educación. Especialista y Magíster en Desarrollo Social. Doctora en Antropología Social. Docente-Investigadora de la Universidad Nacional del Nordeste (Argentina). Técnica-docente del Área de Investigación de la Dirección de Planeamiento e Investigación Educativa del Ministerio de Educación de la Provincia de Corrientes (Argentina). Correo electrónico: buontempop@gmail.com

  • Federico Butti Universidad Nacional del Nordeste https://orcid.org/0000-0003-3232-7748

    Licenciado en Psicología. Especialista en Docencia Universitaria. Cursante del Doctorado en Ciencias Cognitivas. Docente-Investigador de la Universidad Nacional del Nordeste (Argentina). Correo electrónico: fbutti@hotmail.com

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.202101.008

Keywords:

Training for work, Computer science, Higher Technical Education, Professionalizing practice

Abstract

This article aims to identify the types of skills that seek to develop the Professional Practices in the training of senior technicians in Information Technology Infrastructure Support in the province of Corrientes (Argentina). This is a descriptive study whose results are drawn from in-depth interviews with the different actors involved in the Professional Practices of an intentional sample of three careers. As a result, the development of some specific professional capacities is observed depending on the context (with limited possibilities of expansion). Students value the acquisition of basic professional skills (common to any technician regardless of the specialty).

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Published

2021-04-12

How to Cite

D’Andrea, A., Buontempo, M., & Butti, F. (2021). Professionalizing practices in Higher Technical Education. The experience of the computer sector in the argentine province of Corrientes. Educacion, 30(58), 169–187. https://doi.org/10.18800/educacion.202101.008

Issue

Section

Artículos