Pandemia, confinamiento y educación a distancia: una valoración universitaria en la Ciudad de México

Authors

  • Anna María Fernández Poncela Universidad Autónoma Metropolitana https://orcid.org/0000-0003-3080-212X

    Doctora en Antropología, estudios en Psicología y Sociología. Investigadora y docente de la Universidad Autónoma Metropolitana (México), en carreras de Ciencias Sociales y el doctorado. Miembro de la Academia Mexicana de Ciencias y del Sistema Nacional de Investigadores. Autora de artículos y libros, algunos en torno al espacio educativo como Humor en el aula (2016).
    Correo electrónico: fpam1721@correo.xoc.uam.mx

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.202102.005

Keywords:

Attitudes, Distance education, Pandemic, University students

Abstract

This text is an approach to the student's assessment of the situation the pandemic, confinement, and in particular way distance education. The objective is to know the attitudes of young university students regarding new forms of teaching-learning, without losing sight of their state of mind, thinking and feeling about the health and social context. To achieve this objective, there are written descriptions requested from thirty students about their assessment of the surrounding situation, what they thought and what they felt. Regarding distance education, students declare satisfaction for continuing to study and frustration for social distancing. Difficulties of the massive and intensive use of digital technology, and the insistence to return to school are also revealed.

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Published

2021-09-27

How to Cite

Fernández Poncela, A. M. (2021). Pandemia, confinamiento y educación a distancia: una valoración universitaria en la Ciudad de México. Educacion, 30(59), 90–112. https://doi.org/10.18800/educacion.202102.005

Issue

Section

Monográfico