Niños de la Amazonía. Una experiencia de trabajo conjunto por una mejor educación para los niños y las niñas asháninkas de la selva central del Perú

Authors

  • Regina Moromizato Izu
    Docente de la Facultad de Educación. Magíster en Gerencia Social y Licenciada en Educación Inicial por la Pontificia Universidad Católica del Perú. Candidata a doctora en Niñez, Juventud y Ciencias Sociales por la Universidad de Manizales – CINDE, Colombia. Implementa programas sociales para poblaciones vulnerables. Desarrolla investigaciones ligadas al campo de la educación, salud y protección de la primera infancia.

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.201102.005

Keywords:

Intercultural bilingual education, Indigenous children, Educational transitions

Abstract

Children of the Amazon. A cooperative work experience to improve the quality of early childhood education in the Amazon of Perú

This article describes and analyzes the experience of three years of implementation of the Amazon Children Project, which promoted the formation and strengthening of a social platform, formed by allies who energized the actions of the project.
This collective effort had as main objective to contribute in the development and learning for children from 3 to 8 years, who live in Ashaninka´s communities in the central jungle from the improvement in the quality of education, facilitating
the process of transition between educational levels.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2011-05-04

How to Cite

Moromizato Izu, R. (2011). Niños de la Amazonía. Una experiencia de trabajo conjunto por una mejor educación para los niños y las niñas asháninkas de la selva central del Perú. Educacion, 20(39), 73–92. https://doi.org/10.18800/educacion.201102.005

Issue

Section

Artículos