Criteria for the selection and use of simulations in a group of Natural Science teachers in training

Authors

  • María de los Ángeles Bizzio Universidad Nacional de San Juan https://orcid.org/0000-0003-0191-8406

    Maestranda en Integración Educativa y Social. Universidad Nacional de Cuyo. Profesora de Enseñanza Media y Superior en Química. Docente e Investigadora en la Universidad Nacional de San Juan. Facultad de Filosofía Humanidades y Artes. Departamento de Física y Química. Instituto de Investigaciones en Educación en las Ciencias Experimentales (IIECE).
    Correo electrónico: mbizzio@ffha.unsj.edu.ar

  • Ana María Guirado Universidad Nacional de San Juan https://orcid.org/0000-0002-0974-3981

    Licenciada en Psicopedagogía por la Universidad Católica de Cuyo. Doctora en Educación por la Universidad Nacional de Cuyo. Docente e Investigadora en la Universidad Nacional de San Juan. Facultad de Filosofía Humanidades y Artes. Departamento de Física y Química. Instituto en Investigaciones en Educación en las Ciencias Experimentales (IIECE).
    aguirado@ffha.unsj.edu.ar

  • Carla Inés Maturano Universidad Nacional de San Juan https://orcid.org/0000-0002-8047-0760

    Profesora de Enseñanza Media y Superior en Física y Especialista en Docencia Universitaria por la Universidad Nacional de San Juan. Doctora en Ciencias de la Educación por la Universidad Nacional de Cuyo. Docente e Investigadora en la Universidad Nacional de San Juan. Facultad de Filosofía Humanidades y Artes. Departamento de Física y Química. Instituto en Investigaciones en Educación en las Ciencias Experimentales (IIECE).
    Correo electrónico: cmatur@ffha.unsj.edu.ar.

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.202202.001

Keywords:

Teacher Training, Technological Education, Physics Teaching, Chemistry Teaching

Abstract

In this paper we investigate the opinions of future teachers of Physics and Chemistry of the National University of San Juan (Argentina) about their experience in the use of simulations, the assessment they make about them and the criteria they would consider for their selection and use. The sample is made up of students who studied specific didactics during 2020. A questionnaire was designed to collect the data and, from the answers, categories were built for their analysis. The results show that the experience of the participants is associated with a low use of simulations, which would justify the need to deepen over the knowledge and use of simulations as a learning tool and as a resource for teaching from the initial teacher training

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Published

2022-10-03

How to Cite

Bizzio, M. de los Ángeles, Guirado, A. M., & Maturano, C. I. (2022). Criteria for the selection and use of simulations in a group of Natural Science teachers in training. Educacion, 31(61), 09–26. https://doi.org/10.18800/educacion.202202.001

Issue

Section

Monográfico