Educational software for the formulation of research projects

Authors

  • Joel Contreras Núñez Universidad Continental https://orcid.org/0000-0002-5081-1712

    Ingeniero electricista, magíster en Administración mención Informática para la Gestión, doctor en Administración de la Educación, docente de la carrera de Ingeniería Eléctrica de la Universidad Continental, 17 años de experiencia en docencia universitaria a nivel de pregrado y posgrado, incluyendo asignaturas de investigación en la modalidad presencial y virtual, autor de libros, ex-asesor de la vicepresidencia de investigación de la Universidad Nacional de la Selva Central Juan Santos Atahualpa, asesor y consultor de empresas.
    Correo electrónico: jcontrerasn@continental.edu.pe

  • Mónica Alejandra Calle Vilca Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt https://orcid.org/0000-0001-9317-519X

    Químico farmacéutico, magíster en Administración de la Educación, docente de la carrera de Ciencias Farmacéuticas y Bioquímica de la Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt, 14 años de experiencia en docencia universitaria incluyendo asignaturas de investigación en la modalidad presencial y virtual, autora de libros, asesora y jurado de tesis, presidente del comité de ética de la Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt.
    Correo electrónico: mcalle@uroosevelt.edu.pe

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.202302.A007

Keywords:

Learning, Educational software, Consistency matrix, Sistproy

Abstract

This article presents the results of the implementation of the educational software called Sistproy in the learning of university students of research subjects from the elaboration of the consistency matrix and results matrix oriented to the formulation of basic, applied and technological thesis projects. The quantitative research used a sample of 39 students of Electrical Engineering of the Continental University enrolled in the subject Research Workshop I, who were selected by non-random convenience sampling and then classified into experimental and control groups. It is concluded that the use of the educational software improves the students’ learning, detecting superiority in the scores obtained and notable progress in the elaboration of the thesis project.

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Published

2023-09-29

How to Cite

Contreras Núñez, J., & Alejandra Calle Vilca, M. (2023). Educational software for the formulation of research projects. Educacion, 32(63), 139–156. https://doi.org/10.18800/educacion.202302.A007

Issue

Section

Artículos