Critical factors in hybrid learning environments

Authors

  • Brenda P. Rodriguez-Villanueva Universidad de Puerto Rico, Recinto de Río Piedras https://orcid.org/0000-0001-7117-1681

    Doctora en Educación con énfasis en Currículo y Enseñanza en la subespecialidad en Tecnologías de Aprendizaje. Posee una maestría en Educación con énfasis en Docencia Universitaria y un pregrado en Matemáticas y Física. Cuenta con más de diez años de experiencia como profesora a nivel universitario en el desarrollo de cursos híbridos y a distancia.
    Correo electrónico: brenda.rodriguez1@upr.edu

  • Roberto D. Martínez-Mejía Universidad de Puerto Rico, Recinto de Río Piedras https://orcid.org/0000-0003-1998-8728

    Doctor en Educación con énfasis en Currículo y Enseñanza en la subespecialidad en Tecnologías de Aprendizaje. Posee una maestría en Educación con énfasis en Docencia Universitaria y un pregrado en Ingeniería de Sistemas. Tiene experiencia como docente universitario impartiendo cursos a distancia y como desarrollador de software.
    Correo electrónico: roberto.martinez6@upr.edu

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.202502.A001

Keywords:

Hybrid learning, Adult learning, Interactive communication

Abstract

This research examined the perceptions of students and graduates of hybrid doctoral courses regarding course design, teaching and learning activities, virtual educational platforms, interaction, evaluation techniques and overall perception. The researchers used quantitative methodology with a cross-sectional survey design and a self-administered questionnaire with 33 participants. The results revealed high satisfaction with the course design and teaching activities. The participants appreciated the flexibility and accessibility of the virtual educational platform, although they reported occasional technical issues. They highlighted interaction as a crucial factor for the success of the course. The findings suggest that hybrid courses effectively meet the needs of adult learners.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2025-10-17

How to Cite

Rodriguez-Villanueva, B. P., & Martínez-Mejía, R. D. (2025). Critical factors in hybrid learning environments. Educacion, 34(67), 5–27. https://doi.org/10.18800/educacion.202502.A001

Issue

Section

Artículos