Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean

Authors

  • Jorge González González Red Internacional de Evaluadores
    Doctor en Ciencias (Biología) por la Facultad de Ciencias de la Universidad Naciona Autónoma de México. Presidente de la Red Internacional de Evaluadores y director del Programa Integral de Posgrado en Evaluación-Planeación Universitaria. Contacto: jgg1@hotmail.com
  • Rocío Santamaría Ambriz Red Internacional de Evaluadores
    Licenciada en Psicología, egresada de la Facultad de Psicología de la Universidad Nacional Autónoma de México, con estudios de Maestría en Psicología Educativa de la misma institución y grado de Maestría en Investigación Psicoanalítica de la Asociación Mexicana de Psicoterapia Psicoanalítica. Jefa del Departamento de Evaluación de la Unión de Universidades de América Latina (Udual) y vocal ejecutiva de la Red Internacional de Evaluadores. Contacto: mdrsa@unam.mx

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.201302.007

Keywords:

accreditation, quality of education, regional integration, internationalization

Abstract

The paper discusses the concepts of «quality» and «accreditation» in education with different meanings, and proposes comprehensive definitions that have been put into practice by the Union of Universities of Latin America and the Caribbean and the International Network of Evaluators through model «V» evaluation planningfor continuous improvement, integration and internationalization of higher education.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2013-10-11

How to Cite

González González, J., & Santamaría Ambriz, R. (2013). Quality and accreditation in higher education: integration and internationalization of Latin America and the Caribbean. Educacion, 22(43), 131–147. https://doi.org/10.18800/educacion.201302.007

Issue

Section

Ensayos