Teaching performance and their impact on professional and personal satisfaction of teachers

Authors

  • José González Such Universitat de València
    Doctor en Ciencias de la Educación. Profesor titular de Universidad del área de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación. Profesor de los másters de Política, Gestión y Dirección de Centros Educativos, Educación Especial y Psicopedagogía de la Universitat de València. Exdirector del máster de Educación Especial de la Universitat de València. Miembro del Grupo de Evaluación y Medición (http://www.uv.es/gem). Contacto: jose.gonzalez@uv.es
  • Lucía Subaldo Suizo Universidad Antonio Ruiz de Montoya
    Doctora en Psicología. Magíster en Educación, especialidad en Administración Educativapor la Universidad de Filipinas. Coordinadora del Equipo del Departamento de Investigacióny Extensión Educativa Pedro Poveda (DIEEPP) del Colegio Isabel Flores de Oliva (CIFO),Lima-Perú. Asesora del plan de tesis del Programa de Titulación en Educación, UniversidadAntonio Ruiz de Montoya. Asesora pedagógica de la Red Cluny. Contacto: lsubaldo@yahoo.com

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.201502.005

Keywords:

teaching performance, questionnaire analysis, teacher satisfaction, multivariate analysis, faculty

Abstract

This study presents a review of teaching performance and its relation with teacher's personal and professional satisfaction / dissatisfaction that has a repercussion on their person and can lead to «burnout» or deterioration of their health and wellbeing. The main objective of this research focuses on the knowledge of the opinions and experiences of teachers about teaching performance and its repercussions on the personal and professional satisfaction and identifies the key factors of satisfaction / dissatisfaction of teachers. The results show that the positive experiences of teachers in the exercise of teaching profession produce satisfaction that lead to the personal and professional development and fulfillment. These have great influence on teaching and student learning, while negative experiences produce personal and professional dissatisfaction.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2015-10-01

How to Cite

González Such, J., & Subaldo Suizo, L. (2015). Teaching performance and their impact on professional and personal satisfaction of teachers. Educacion, 24(47), 90–114. https://doi.org/10.18800/educacion.201502.005

Issue

Section

Artículos