Tutorials in university students with a disability

Authors

  • Joaquín Gairín Sallán Universidad Autónoma de Barcelona
    Doctor en Pedagogía. Catedrático de Didáctica y Organización Escolar, Departamento de Pedagogía Aplicada de la Universidad Autónoma de Barcelona (España) y consultor internacional. Dirige al equipo de investigación consolidado «Equipo de Desarrollo Organizacional» (EDO: http://edo.uab.cat) y la Red internacional de Apoyo a la Gestión educativa (RedAGE: http://www.redage.org). Contacto: joaquin.gairin@uab.es
  • José Luís Muñoz Moreno Universidad de Valencia
    Pedagogo y doctor en Calidad y Procesos de Innovación Educativa. Profesor ayudante doctor en el Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Valencia (España). Exprofesor de la Universidad Autónoma de Barcelona Contacto: jose.l.munoz@uv.es

DOI:

https://doi.org/10.18800/educacion.201302.004

Keywords:

tutorial, universities, disability, disabled students

Abstract

This article places an emphasis on the importance of tutorials for students with a disability in universities. It presented the most significant results of the study of tutorials carried out in help services, units or offices for students with a disability inmore than 45 Spanish universities, in relation to promotion, reception, completion and graduation. The contributions highlight the importance of organising a response through a Tutorial Action Plan made up of the stages of motivation and awareness-raisin, planning, execution, evaluation and institutionalisation. Among the principle conclusions, the importance of moving towards a truly inclusive university through tutorial activity is highlighted, thereby providing a guide for providing assistance to university students with a disability.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2013-10-11

How to Cite

Gairín Sallán, J., & Muñoz Moreno, J. L. (2013). Tutorials in university students with a disability. Educacion, 22(43), 71–90. https://doi.org/10.18800/educacion.201302.004

Issue

Section

Artículos