Relevance of managerial skills since Arequipenian manager’s perception

Authors

  • Laura Chávez Cáceres Universidad Católica San Pablo

    Licenciada en Administración de Empresas por la Universidad Católica San Pablo. Asistente de Región I Promperú OMRSO.

  • Walter L. Arias Gallegos Universidad Católica San Pablo

    Doctor en Psicología por la Universidad Nacional de San Agustín. Maestro en Ciencias de la Educación con mención en Psicopedagogía Cognitiva por la Universidad Nacional Pedro Ruíz Gallo. Psicólogo por la Universidad Nacional de San Agustín. Profesor auxiliar en el Departamento de Psicología de la Universidad Católica San Pablo. Profesor auxiliar dedicado a tiempo completo en la UCSP con énfasis en investigación. Investigador acreditado por el Concytec (código 4916). Autor de seis libros y varios artículos de investigación. Diplomado en Gestión estratégica de recursos humanos y Gestión de sistemas integrados.

DOI:

https://doi.org/10.18800/contabilidad.201802.007

Keywords:

Managerial skills, Arequipenian managers, business administration, social capital

Abstract

This research aims to determine which is the perception of Arequipenian managers about the importance assigned to the management skills according to the anthropological model proposed by Juan Antonio Pérez López (1993). For data collection, a questionnaire was used, designed by professors of the IESE Business School (Spain), which was adapted for the investigation with good levels of validity and reliability, and was applied in an individual way in 70 companies.
The main findings were that the most valued management skills, were honesty, customer focus, self-control, coaching, business insight, self-knowledge, concentration, teamwork, resource management, time management, networking, delegation, equity, self-criticism and personal learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-12-17

How to Cite

Chávez Cáceres, L., & Arias Gallegos, W. L. (2018). Relevance of managerial skills since Arequipenian manager’s perception. Contabilidad Y Negocios, 13(26), 109–128. https://doi.org/10.18800/contabilidad.201802.007

Issue

Section

Administration