Comparative analysis of corporate disclosure in websites in a sample of listed companies in the Peruvian and Chilean market

Authors

  • Fernando Morales-Parada Departamento de Administración y Auditoría. Universidad del Bío-Bío http://orcid.org/0000-0001-9046-5407

    Magíster en Contabilidad y Finanzas por la Universidad de Zaragoza–Chile. Contador auditor por la Universidad del Bio-Bio, Chile. Profesor asociado en la Universidad del Bio-Bio, en el Departamento de Administración y Auditoria de la Facultad de Ciencias Empresariales.

  • Reinier Höllander-Sanhueza Departamento de Administración y Auditoría. Universidad del Bío-Bío http://orcid.org/0000-0002-1569-2076

    Magíster en gestión /m contabilidad y finanzas por la Universidad Católica de Valparaiso, Chile. Contador auditor por la Universidad del Bio-Bio, Chile. Ingeniero comercial por la Universidad de Tarapacá de Chile. Docente en la Universidad del Bio-Bio, en el Departamento de Administración y Auditoria de la Facultad de Ciencias Empresariales. Actualmente es vicerrector de Asuntos Económicos.

  • Camila Varela-Castro Departamento de Administración y Auditoría. Universidad del Bío-Bío http://orcid.org/0000-0002-9170-1544

    Contador público y auditor por la universidad del Bio- Bio, Chile. Docente en la Universidad del Bio-Bio, en el Departamento de Administración y Auditoria de la Facultad de Ciencias Empresariales.

DOI:

https://doi.org/10.18800/contabilidad.201901.001

Keywords:

Accountability, disclosures, reporting, transparency, Chile, Perú

Abstract

Since the advance of technology and the massification of Internet, the use of this platform has become a key element for the financial market and other users of financial and non-financial information. The objective of this paper is to determine the degree of disclosure of corporate information on their corporate websites studying a sample of companies listed on the Chilean and Peruvian securities markets. The research analyzes a sample composed by 63 companies, 33 Chilean companies and 30 Peruvian companies, using 48 variables distributed in 5 dimensions: Accountability, Company and Strategy, Financial Analysis, Transparency and Usability. The evaluation is measured through an index. The results show concern for presenting financial information; however, they do not reveal significant voluntary aspects, such as those related to social and environmental responsibility.

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Published

2019-10-31

How to Cite

Morales-Parada, F., Höllander-Sanhueza, R., & Varela-Castro, C. (2019). Comparative analysis of corporate disclosure in websites in a sample of listed companies in the Peruvian and Chilean market. Contabilidad Y Negocios, 14(27), 6–21. https://doi.org/10.18800/contabilidad.201901.001

Issue

Section

Current Affairs on Accounting