From e-commerce to s-commerce: Innovation within the reach of organizations. A study for footwear sector in Bucaramanga, Colombia

Authors

  • Alba Patricia Guzmán Duque Universidad Autónoma de Bucaramanga

    Doctora en Integración de las TI en las Organizaciones por la Universitat Politécnica de Valencia, España.
    Máster en Ingeniería de Análisis de Datos, Mejora de Procesos y Toma de Decisiones por la Universitat Politécnica de Valencia, España. Administradora de empresas por la Universidad Nacional de Colombia.
    Ejerce la docencia en la Facultad de Ciencias Socioeconómicas y Empresariales, Programa Administración de Empresas de Unidades Tecnológicas de Santander y en la Facultad de Ciencias Administrativas, Económicas y Contables, en el programa Administración de Empresas, modalidad virtual, de la Universidad Autónoma de Bucaramanga, en Colombia. Líder de Grupo de Investigación GICSE e investigador senior por Colciencias.

  • Carlos Alberto Abreo Villamizar Universidad Autónoma de Bucaramanga

    Magíster en Banca y Finanzas por la Universidad de las Palmas de Gran Canaria. Economista por la Universidad Santo Tomás de Colombia. Ejerce la docencia en la Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables de la Universidad Autónoma de Bucaramanga.

Keywords:

Telework, social web, competitiveness, social commerce

Abstract

Organizations perceive electronic commerce, as a mechanism to reach their stakeholders directly, facilitating the success of the transaction and from anywhere in the world (Guzman, Gil & Carot 2013). The objective of this article is to establish how organizations have adopted this strategy to improve efficiency in the marketing of their products and services, showing that to reach their stakeholders they should orient their strategies towards inclusion of the community, from the participation and interaction that is generated with the organization in social internet media, where Facebook is the most used social network for e-commerce. Finally, it is found that e-commerce has surpassed the simple fact of internet marketing, moving up the social commerce or s-commerce, a horizon which includes the user community and the Internet user as a participant in the processes related to marketing through social networks.

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Published

2017-04-16

How to Cite

Guzmán Duque, A. P., & Abreo Villamizar, C. A. (2017). From e-commerce to s-commerce: Innovation within the reach of organizations. A study for footwear sector in Bucaramanga, Colombia. Contabilidad Y Negocios, 12(24), 107–118. Retrieved from https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/contabilidadyNegocios/article/view/19785

Issue

Section

Business Strategy