Quality and Innovation as Factors of Differentiation for the Electronic Commerce of Underwear of a Latin American Brand in Spain

Authors

  • Francisco-Javier Arroyo-Cañada Universidad de Barcelona

    Doctor en Estudios Empresariales por la Universidad de Barcelona. Máster en Marketing en la Universidad de Barcelona. Diplomado en Ciencias Empresariales por la Universidad Pompeu Fabra. Profesor del Departamento de Empresa de la Facultad de Economía y Empresa de la Universidad de Barcelona. Profesor investigador.

  • Javier Sánchez-Torres Universidad de Barcelona

    Maestría en Business Research por la Universidad de Barcelona. Profesor en la Universidad del Rosario de Bogotá, Colombia. Estudios doctorales concluidos en Empresa en la Universidad de Barcelona.

  • Maria-LLuïsa Solé-Moro Universidad de Barcelona

    Doctora en Ciencia económicas por la Universidad de Barcelona. Máster en Dirección Estratégica de Marketing por ESADE Universidad Ramón LLull. Licenciada en Psicología por la Universidad de Barcelona. Profesora titular de la Universidad de Barcelona, adscrita al Departamento de Economía y Empresa, departamento de Empresa. Principal Investigadora del grupo de investigación de la Fundación Bosch i Gimpera (transferencia del conocimiento universidad-Empresa). Miembro de la Junta de la Facultad de Economía. Directora de la Sección de Marketing del Departamento de empresa. Autora de libros sobre Comportamiento del Consumidor. Directora del Máster en Dirección Estratégica de marketing y Ventas y del Máster en Dirección Comercial y Ventas.

Keywords:

strategy, e-commerce, quality, internationalization, innovation, satisfaction

Abstract

The main objective of this study is to determine whether satisfaction in buying underwear online is preceded by product quality and innovation, two of the most differentiators and competitive aspects in this sector. It was proposed to make a small empirical model to test the impact on satisfaction, taking as a case study Leonisa.com the Colombian company, which operates in Europe through electronic commerce. It was found that the mixture of quality throughout the value chain can generate satisfaction and customer loyalty, so a strategic orientation towards quality and innovation in e-commerce can maintain and positioning the company in a very competitive market.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2017-11-20

How to Cite

Arroyo-Cañada, F.-J., Sánchez-Torres, J., & Solé-Moro, M.-L. (2017). Quality and Innovation as Factors of Differentiation for the Electronic Commerce of Underwear of a Latin American Brand in Spain. Contabilidad Y Negocios, 12(23), 52–61. Retrieved from https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/contabilidadyNegocios/article/view/19349

Issue

Section

Business Strategy